CITAT (Dealer @ 04-03-2008, 19:52)

Ja det är dyrt med gummiduk. Jag tycker att plast duger bra till en "nybörjardamm". Du kan till och med byta ut plast tre gånger innan du kommer upp i kostnaden för en gummiduk. Det innebär en del jobb förståss

men du jobbar ju gärna

Själv har jag både och beroende på att jag har en gjuten djup del med branta kanter (gummi) som sedan rinner över i ett mer flackt parti (plast). Om du inte siktar på att behålla dammen länge tycker jag att plast duger bra. Tänk bara på att ha en ordentlig skyddsmatta under duken och undvik vassa stenar i dammen. Du bör också undvika att gå på duken när det är kallt. Då är den mer känslig.
Toppen! Jag började nästan misströsta över att det överhuvudtaget ska bli en damm med tanke på kostnaderna. Plast får det bli. Det går ju att göra om om några år ifall vi bor kvar. Eller också vill man ändra på den ändå för att man fått ny inspiration. Skyddsmatta och försiktigthet får råda, så funkar det säkert.
CITAT (MariaS @ 05-03-2008, 08:33)

Om du istället ser till att priset för dammduken, ger dig också en garanti på minst tio år. På tio år har du ätit upp, passerat och överskridit dammduken många gånger om om du väljer plasten istället. Dammduken går också att återanvända flytta och skarva om man vill. Det går inte heller med plasten.
Visst dammduken är dyrare, men du får vad du betalar för.
Jag skulle välja gummi alla dagar i veckan om jag hade möjlighet, men som det ser ut nu så är nog valet tyvärr plast eller ingen damm alls

Jag hatar att vara fattig! Måste skaffa mig ett jobb
och tyvärr vill nog min sambo hellre äta än att ha en damm