Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Komposten luktar illa.
          Gusan
          Inlägg 21-02-2008, 16:05
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 5
          Medlem nr: 14 172

Hejsan,

Jag är helt ny på detta forum, och ganska ny i trädgården.
          Så lite help.gif önskas.

Vi har problem med en kompost som inte mår så bra, den luktar väldigt illa, och är ganska blöt.
          Har inga kött- eller fisk rester i den utan det är mest grönsaker, frukt och ett och annat kaffefilter som slinker i den, vad kan vi göra för att den skall sluta att lukta så illa.

/Gusan

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Unni
          Inlägg 06-03-2008, 19:18
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 235
          Medlem nr: 71

Vill bara berätta hur jag gör.

Jag samlar avfall inne i en låg vid bunke innan jag bär ut det till komposten ca varannan dag. Jag lägger alltid en tidningssida i botten på bunken så det går upp över sidorna och den får åka med i komposten. Då slipper jag även gegga i botten på bunken som gör det svårt att tömma ur allt. Oftast behöver jag inte ens skölja bunken när jag kommer in igen utan lägger bara ner en ny tidningssida. Tidningen räcker dock inte för att få det torrare i komposten. Särskildt inte på vintern när nästan allt som läggs i komposten kommer från köket. Jag kompletterar därför med flis från som jag gör själv.

Även om man uppnår en bra balans i komposten så måste man ju passa den ständigt för att bibehålla balansen. Men roligt är det när det funkar.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-08-2025, 00:27

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon