CITAT (Magdis @ 06- :no: 03-2008, 22:30)

Neeej Netha det är inte sååå äckligt! Intressant och lärorikt tycker jag att det är bara.
Nu vet jag inte om bandet finns kvar el är överspelat... men om ... så ska jag titta.
Inte för att jag behöver lära mig något om "renhållning" ... det kan jag garanterat efter alla år.

Sedan så tycker jag att såna där provtagningar.. har sett på utländska städprogram ett par gånger...
är bara fjantigt. Bakterier finns överallt, men så klart ska inte avföringsbakterier finnas någonstans.
Lära barnen.. och vuxna ... att tvätta händerna efter toalettbesök... det tror jag aldrig att man lyckas med till 100%.
Se bara på hur många provtagningar på restauranger som visar just såna bakterier. Kontroller visar att många
struntar i att tvätta händerna efter toabesök.
Har själv sett i kycklingrestaurang i Borås, hur karln kom ut från toan med mobilen vid örat, pratandes och gick till kantinen
dit han tömde gryta med ris och grönsaker, petade ner med handen det som hamnade utanför.
Sedan såg jag hur han i min favoritkorvis betedde sig ... tog mos med pekfingret, slickade av och upprepade proceduren
några ggr. Den har jag inte besökt sedan dess.
Därför går jag inte längre "ut" och äter, el beställer hem från restaurang... som jag tidigare brukat göra.
Men att ha kliniskt rent i hemmet det är inte heller bra. Jag jobbade en sommar som barnflicka/hembiträde i byn...
där krävde frun i huset (som var ett riktigt svin vad gäller renlighet) att jag skulle torka golvlisterna med bensinindränkt trasa.
Samma dag bad hon mig göra bröddeg i badbaljan ... den hade ju gubevars lillgossen bara badat en enda gång i.
Japp, jag gjorde som jag blev tillsagd ... men jag smakade aldrig av brödet.