Tänk vilka vändningar saker kan ta. Singel... Nå jag har singelgångar och uppfart med singel. Vilket är fruktansvärt opraktiskt eftersom det gärna växer upp ogräs i den och när man skottar snö så är det lätt att den hamnar på gräsmattan. Jag har natursingel vilket i alla fall är bättre än KROSSAD singel som är vasst och förstör skorna.
Jag tror att den som skrev krackat helt enkelt hört fel och menade krossat eller krossad singel. Eftersom det är ont om natursingel blir det allt vanligare med krossad. När min bror gifte sig hade de lagt ett tjockt lager krossad singel på kyrkgången och alla damerna fick sina skor förstörda.
Min brors svärfar är hängiven perennodlare och har gjutit betonggångar mellan odlingarna för att slippa ogräset och sedan lagt singel ovanpå för att det skall se snyggt ut.
Sedan kan man säkert använda singel till andra saker som t ex det som gav upphov till denna diskussion.
Inget napp ännu f öv. Någon tyckte att det räckte med att karlen var villig att gräva. Det kan jag hålla med om men han måste åtminstone uppskatta blommor. Om jag sedan får sköta trädgården medan han sköter underhållet på huset så vore det ju förståss jättebra. Det är myyycket hellre mullvad än målarmästare...
Boråstjejen
--------------------
Att segra över någon annan är inget att yvas över, den största segern är den man gör över sig själv.
|