CITAT (gammelnalle @ 09-03-2008, 15:42)

nej , jag förstår inte, helt klart...
jag är ju dessutom en gubbstrutt själv och tyckte skämtet var jätteskoj när jag hörde det första gången....men fortfarande gäller väl att även vi män har ett "bäst före datum " i ringen????
och det är dett jag menar: Vi tolkar så olika vad som sägs (skrivs etc)
Jag har själv "klantat till det" när jag berättat något skämt och fått be om ursäkt. MEN min AVSIKT var aldrig att göra någon illa. MEN "någon" har uppfattat det så; Som ett personligt påhopp..... DVS PLUMT!!!!
DUMT, javisst.
Därför bör man aldrig försöka vara rolig eller vänlig (det kan ju uppfattas som att man "smörar"). (OBS IRONI)
b
Han sa det verkligen inte på ett sätt för att smöra. För övrigt så tycker jag nog att balansen när man berättar ett sådant så kallat skämt har n person viss betydelse. Man måste känna er person ganksa väl för att dra ett sådant skämt utan att riskera att såras. INte offentligt på en kurs.
SOm femtioårig kvinna i sällksap at enbart yngre män och denn gubbstrutt så kändes det ganksa utpekande.
För trettio kilo och trettio år sedan så kunde jag bada bastu med de manliga jobbarkompisarna utan problem. Numera visar jag mig inte utanför familjen i hel baddräkt en gång. Känner verkligen av detta bäst föredatum.
Om han hade dragit detta skämt i en grupp med blandade åldrar och både kvinnor och män hade det varit plumt och dumt. Nu när jag var ensam äldre kvinna bland idel yngre män förutom denna kursledare så var det inget annat än elakt.
CITAT (gammelnalle @ 09-03-2008, 15:11)

Alla KAN INTE tycka om alla och mellan vissa personer stämmer helt enkelt inte kemin . De facto.
Givetvis SKALL inte en ledare (oavsett om han/hon är rund (cirkel) eller fyrkantig ) få :
HELT oacceptabelt!!! och om detta verkligen har hänt (dvs att även de andra deltagarn uppfattade detta som "utskällning"-och inte bara att du tolkade detta så) så bör du verkligen få upprättelse.
Björn
Yes det var inget att missta sig på. Han stod och skrek åt mig at jag skulle HÅLLA KÄFTEN och en massa annat som inte lämpar sig i tryck.
Jag hade onte varit ovänlig utan bara haft en annan komåpletterande åsikt ang svaret på en viss fråga i studiematerialet. När iv äl komit så långt att folk vågat börja prata vilket tog lite tid.
OCH nu järnvägar i min lilla låda så har jag klagat skriftligt till studiefrämjandet och begärt kurskostnaden minus kurslitteraturen tillbaka samt en ursäkt från kursledaren.
Skickade samma klagomål till studiefrämjandet centralt också. Jag har mått dåligt hela vintern av detta och nu tänker jag inte göra det längre.
OCh har de tagit emot statliga bidrag till detta så ska det banne mig inte utgå något sådant för mitt deltagande i alla fall. Någon jädrans ordning får det vara med skattemedlen .
Redigerat av Bettson: 09-03-2008, 18:12