Ibland kunde det kännas innan dom stack, inbillning bara, men annars känns det knappt. Ett tag använde dom nån ny sorts nål som kändes lite men det gör knappast ont. När man lämnat många gånger kan det bli problem att få stopp på blodflödet i såret pga ärrvävnad på blodkärlet så det klokt att skifta arm. Jag började lämna 1976 och höll på fram till slutet av 90-talet. Det blir väl 45-50 liter sammanlagt, mängden skiftade lite. Fö är jag standardsvensk tror jag, A+.
Fick aldrig problem efter lämnandet utom två gånger. Ena gången gick jag direkt från blodcentralen och kutade runt på Tingsrätten och lagade telefoner när benen plötsligt inte ville vara med längre. Fick sitta och vila mig hos telefonisterna i nästan en timme. Andra gången lämnade jag på fredags-em. Nästa dag gick jag på ett stekhett hygge och plockade lingon ett par timmar. Resten av dagen var jag sängliggande med ett dånande huvud. Så man bör ta det lugnt ett par dar men man behöver inte överdriva. Och dricka måttligt mycket, åtminstone halvlitern som försvunnit.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|