Att man som vuxen vän till familjen gör en ansökan är väl skäl nog att lägga ner programmet. De två program jag sett har, i första fallet systern sökt och i andra fallet en vän sökt. Då vill det till att kalla det frivilligt, vem kan säga nej då..
Förnedringstv med barn inblandat borde vara förbjudet. Vi ser att barn mobbar varandra till döds för mindre saker, avvikelser, det här är inte kolkt, fullständigt ansvarslöst tycker jag.
Det gick ett engelskt program för något år sedan som också hette rent hus, det var mycket mycket bättre. Där var det "knepiga" människor som hade, källare, garage eller delar av ett hus fullt av prylar. De fick hjälp att slänga, sortera och välja. Inget skitigt inget äckligt. Efter det programmet lärde jag mig själv att städa och sortera i garderoben! Där hänger allt i färgordning nu;-))
Men programmet nu, det borde förbjudas! Vem talar för barnen, klart de var skönt med en säng! och rena handdukar, men vem tar smällarna sedan när kompisarna och hela skolan pratar...
|