Vi kommer att sätta växthuset mot en östervägg. men mitt växthus är 3,7 x 3, 7 meter, så det blir ju en rejäl glasvägg åt söder också. jag inser redan att jag kommer att få problem med värmen - min tanke var att täcka söderväggen med växter utifrån, t.ex. vinrankan, som redan växer intill, eller höga rosor eller humle , som vi redan har för mycket av eller ... ja, vi får se!
tack för tipset om bättre öppningsautomatik - jag hade tänkt ta de billiga från början. Och att ha vädringsspringor i grunden låter ju bra. Vi bor i zon 1-2.
Min föreställning om det här växthuset är att jag ska sitta under stora vindruvsklasar när kyliga höstvindar drar fram utanför och njuta av värmen och den frodiga grönskan med solvarma tomater och fikon och..... alldeles underbart ska det vara i alla fall!
jag har tänkt fikastunder och lite odlingar, men kan tänka mig att det blir som du sa: när man väl börjat öppnar sig hela tiden nya möjligheter.
Det ska verkligen bli kul - hoppas nu bara att det blir av, att vi får bygglovet. Annrs får jag bygga det med en liten glipa mot husväggen, så att det kan räknas som fristående !