CITAT (Magdis @ 13-03-2008, 09:47)

Jag tycker den svenska versionen är bättre, det känns mer nära. Jag tycker att damerna bemöter de familjer de kommer hem till med respekt, till skillnad från hur det är i många engelska och amerikanska program om städning, bantning et.c. Familjerna framställs på ett sånt sätt att man ser deras goda sidor, de hånas inte på nåt sätt tycker jag. De porträtt man fått av familjerna hittills tycker jag har varit övervägande positivt trots att de levt i sin röra.
Sen tycker jag att den där bacill-professorn Marie-Louise är så gullig i sina kommentarer, hon är så positiv hela tiden. De hittade ett glas möglig dricka hos det unga paret och hon skiner upp och säger "titta" Coca-cola kan mögla!"
Ja visst. Hur bra man uppfattar programmet kan ju vara hur "nära" man vill komma de som är med i programmet. Föredrar jag distans så kommer jag ju att föredra det engelskspråkiga.
Det kan säkert vara så att den svenska versionen förösker framställa de deltagande lite mer mänskligt.
Oj!! Kan coca-cola mögla!!?? Hade jag sett det hade jag nog trott att det var något som ramlat i glaset som hade börjat mögla. Urk!!!