Tack Ingrid för ditt svar och jo du har helt rätt, det är gröna nerver och gula blad mitt träd har, inte tvärt om som jag hade fått för mig (kollade i går för att vara säker). Är det alltså "normalt" under vintern eller bör/kan man göra något åt det m.a.p miljö, vattning eller "tillsatser"?
När kan blomningssäsongen tänkas börja för citrusar (eller skiljer det väldigt på sorter)? Tycker mig kunna skönja några små bullar som jag gärna vill tro är början till blommor, men är det mest önsketänkande...

?
Har fått en citrusstickling att ta sig och den börjar nu växa till sig

, bör den toppas vid någon speciell höjd eller grenar den troligen sig själv när den så vill (den är idag bara ca 15 cm hög)?
Att man "ängsligt hänger över sitt träd" (och alla plantor i övrigt för den delen) kan min sambo vittna om

(undrar om det finns en AAO-grupp någonstans, d.v.s Anhöriga till Anonyma "Odloholics"?). Det är ju sååå svååååårt att inte pytsa på bara liiiiite mer vatten och näring för man vill ju sina plantor sååå vääääääääl

, men erfarenheten säger tyvärr att all välvilja och "omsorg" inte alltid uppskattas av föremålet i fråga

.