Jag ser att ni skriver om bubbelplast

Jag har ett litet växthus ca 6,5m² med glas Och är inne på 4:e året med 'bubbel'
Första året lät jag 'bubblorna' sitta kvar men det blev inte så bra med skörden på Gurka o Tomaterna Bubblorna tar ju bort en hel del solljus och jag fick dålig skörd (jämförde med grannen som hade "o-bubblat")
Andra året tog jag bort bubblorna i o m att jag planterade ut i växthuset (alltså tog ut planten som stått där under våren och planterade i växtbäddarna o i odlings hinkarna)
Och det kan jag säga att ta bort plasten gör en bara "halvt vansinnig" Det ser ju så enkelt ut men det krånglar en hel del

Och sedan skall man rulla i hop eländet och förvara det också. Sedan att montera upp plasten igen

Då blir man helt vansinnig, jag lovar. Och då har jag ändå markerat eller märkt upp vart "allt" skall sitta Sedan bör vädrings luckorna även de isoleras på ett sätt så att de även fungerar som de är avsedda till.
Allt detta extra jobb har gjort att jag helt enkelt överväger att köpa ett växthus med isolerplast så jag slipper eländet vår o höst

Man bör även tänka på att bubbelplasten inte är billig i inköp heller och den behöver bytas med några års mellanrum (lite beroende på) Och JA jag har testat de "billigare" varianterna av bubbelplast små bubblor m.m. men det är bara att konstatera att de är en enorm skillnad på bubbelplast som är till för växthus isolering o annan bubbelplast Därför har jag numera bara den sort som är avsedd för ändamålet