Tack för denna upplysning Skatmor, jag hoppas verkligen att någon tar sitt förnuft tillfånga och hindrar att detta blir en prejuducerande dom. Jag blir så ledsen när jag hör sådant här. Jag är astmatiker, pälsdjurs, pollen och dammallergiker och visst skulle jag, liksom alltför många med samma problem, kunna sätta mig ner och bestämma mig för att jag "dör" om jag utsätter mig för detta... och jag skulle liksom de få rätt! Jag har emellertid valt ett alternativt synsätt och lever med mina husdjur, hund, katter, kaniner, växter -både ute och inomhus och damm och annat som finns i ett hem. Jag medicinerar, periodvis nästan inte alls och ibland massor, men jag lever ett fullvärdigt liv som inte bygger på att det finns en massa hinder. Jag skulle önska att alla astmatiker och allergiker tänkte på att: Om du tror att kan, så kan du och om du tror att du inte kan, så får du rätt... Visst finns det människor som det är förenat med livsfara för att utsätta sig för vissa ämnen och jag vill inte bagatellisera deras besvär. Men de som har problem på den nivån torde vara lätträknade...
--------------------
"För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud. Det har katten aldrig glömt."
|