Det är som du säger, Nina, det känns inte tryggt att kunna ha en vettig dialog med ett företag man beställt ifrån. Jag har erbjudit mig att vara "ombud" för klematisbeställning dels för medlemmar i trädgårdsföreningen där jag bor men också för andra intresserade personer och har sammanställt deras beställningar (dom fick göra om beställningarna p g av att det kom nya listor från Kivistiks i december). Nu vet jag inte om båda beställningarna står kvar för det har jag inte fått svar på... Och om inte någon beställning gått fram så får man alltså vänta ett helt år till...Känns inte kul. Jag vet inte vad det kommer sig att man inte kan få svar på den enklaste fråga via mail. Det verkar i alla fall väldigt godtyckligt om man får svar eller inte. Alla andra företag jag varit i kontakt med svarar snabbt och redigt på frågor. Min man kan finska men det spelar nog ingen roll vad man skriver på för språk - inte heller tror jag att det beror på personalbrist. Jag tror helt enkelt att de inte har den rätta kundtillvända inställningen, eller ska vi säga en modern handelsteknisk kunskap, förmodligen beroende på den tidigare öststatstidens isolering inte minst när det gäller handel och ekonomi. Vi får hoppas att det bättrar sig med tiden. Dom har ju fantastiska klematisar att sälja, och det verkar ju inte vara något fel på plantorna i alla fall, när dom väl kommer! Siv
|