Ett inlägg som från Felix matte var väl väntat... Nej, jag är inte överkänslig, eller lätt allergisk, jag har fått både adrenalin och kortison för att jag får lungödem när astman blir för svår. Som jag nämnde känner jag väl till att det finns ett fåtal individer för vilka exponering av allerogenaämnen är förenat med livsfara. Men det är inte farligt med nässelutslag, kliande hals, rinnande näsa eller ögonsvullnad i de flesta fall och som du mamma till barn med sådana besvär säkert noterat så finns det hjälp att få... och det är inte nödvändigt att förbjuda sig att klappa en katt, äta ett äpple eller vad det nu vara månde som man reagerar på. Jag "tror" inte att jag tål katter, det gör jag inte, men med allergitabletter och kortisonspray kan jag hålla allergin på en dräglig nivå som gör att inte behöver förbjuda mig nöjet att leva med dessa djur! 95% av alla allergiker är lätt "hysteriska" över sina besvär och jag menar bara att det inte är riktigt nödvändigt, utom för de som riskerar dö av sin allergi givetvis. Att någon skulle vara så allergisk att grannens katter som går på tomten utlöser en allergi låter absurt.
--------------------
"För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud. Det har katten aldrig glömt."
|