Tja, apropås Marias frestelse om ett glas rött tror jag nästan att jag hellre åkt direkt till krogen (på Möllan såklart) , än trängts med alla dem som stod i vägen på mässan idag...Att man aldrig lär sig! Man skulle ju naturligtvis ha varit där i torsdags eftersom alla andra också beger sig dit lör/sön... ooch hur var det då, i jämförelse med sist jag var där? Tjaaa....ytan som sades ha blivt dubbelt så stor på trädgårdsavdelningen upptogs, så som jag tyckte iaf, av utomhusspa, utomhusbubbelpool, utomhusjacuzzi, utomhusrelaxavdelning, utomhusbad, utomhusmassagewatertub...hmmm kan ha missat några varianter på bad också men jag tröttnade vid den med inbyggda högtalare för endast (_ironisk_ ) 179 000 kronor, eftersom det inte ingår som prio ett i min trädgård. Behållningen var väl antagligen att (som vanligt) få sukta över classicums vackra produkter, å så köpte jag 10 kungsliljelökar för en hundring , fel årstid är det väl att köpa dem, men det var det enda jag kunde hitta som "tjänade in" det dyra inträdet...Å två impulsköp av clematis för 150:- , "in the green" , jag kan ju förvara dem på ett OK sätt i mitt kalla hus...(-undrar hur många villa-trädgårdsägare som kan det) Inte en fröpåse i sikte på hela mässan...annars vore ju det kanske det bästa och mest säljande så här års?? Jag låter gnällig nu, och det är jag oxå! Jag misstänker att de som planerat den här mässan har missat det där med timing - lite senare och de hade fått fler utställare med ett bredare växtsortiment att visa upp än, som det var idag, julrosor... (120-140:-) Ganska trött /Unn
PS. Jag tyckte om Kristianstads utställning - den med bara frodiga grönsaker- österlen var oxå fin. Nån "kyrkogård" såg jag inte, vilken var det?
|