http://www.flickr.com/photos/9224757@N03/1598671783/kolla min bild ,, detta var nästan mogna oliver efter en frost natt du ser att frukterna av en del av gröna medan andra är skade både små och stora frukter . så därför har jag svårt att tro att dina frukter tål frost när mina inte tål det när det bara är precis under 0c .
plus oliver ramlar inte av utan måste plockas .
för det är lite konstigt att den börjar blomma sedan kommer frost och då blommar den igen och igen ,, men ändå har du 3omgångar frukter som har tålt frost när jag vet att frukter,blomknoppar,blommor inte tål frost ( min gör inte det ) .
kan det inte vara så här istället ,, att det är du som har trott fel ??
att det är samma blommning som har pågått under en längre tid(för att det blivit kallt ) , vilket låter mer troligt tycker du inte det ?
att den sedan då har mognat i olika omgångar för att sena blommar har blidast av samma tänka blomning . plus att den sedan blommat tät intill att frukterna mognat . det låter mycket mera troligt och då förstår jag även hur du menar . men då är det INTE att den blommar och ger frukt samtidigt av sig själv .
hoppas du förstår ?
alltså sammanfattats
den har bildat många blomknoppar ,, den börjar blomma men blir avbruten för frost sedan börjar den igen med resten av knopparna ( knoppar med skydd tål frost ) . vilket gjort att frukterna bildats i omgångar . sedan fel miljö har gjort att frukterna har precis mognat och den blommar omigen tät intill fruktskörden .
Redigerat av flaxss: 16-03-2008, 19:20