Jag skulle heller aldrig kunna leva utan hund, eller djur, rättare sagt. Fick en liten tamråtta när min katt gick bort och vi jobbade för mycket för att ha hund. I efterhand har jag fått veta att råttor ska vara minst två, men min lilla led nog inte så mycket, hon var i buren på nätterna och när jag inte var hemma. Övrig tid satt hon på min axel eller busade i soffan med oss. Hon var min lilla minihund som inte behövde rastas.

Nu har jag två hundar och det vill jag fortsätta ha, men ingen mer stor hund här. Tyvärr tycker maken att vi bara ska ha en hund i taget när dessa jagar på sällare jaktmarker. Vi får väl se vem som får sin vilja igenom...

Ang. allergi. Mångas allergi är inte för själva pälsen, utan för ämnen i huden. Då spelar det ingen roll vad det är för typ av päls eller om det är en nakenhund. Men allra oftast hittar man en ras som man tål, det svåra är att det är så olika vilken ras det är.
Ang. hoppande småhundar. Lär man hunden redan från början att hopp är ajabaja så lär de sig, oavsett om hunden är liten eller stor.
Redigerat av Anma: 17-03-2008, 18:39