Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> vattna från under, är det bäst?
          jannika
          Inlägg 17-03-2008, 20:26
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 181
          Medlem nr: 10 566

Jag tycker jag inte lyckas med att vattna från ovan, det blir snabbt torrt igen. Antagligen blir det för lite. Så idag vattnade jag från under och det blev ganska blött... de sög upp en hel del. Blir det fel eller rätt?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          jannika
          Inlägg 17-03-2008, 20:36
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 181
          Medlem nr: 10 566

Åh, vad bra svar!! och snabbt! smile.gif men vad är det för matta? ngt man köper dyrt...? ska jorden alltid vara fuktig när de är riktigt unga, eller kan de få torka upp mellan vattningar?

också en ? till: när man använder lecakulor i en tät kruka (eller "kruka" typ mjölkkartong) hur vet man då att det blir bra... jag borde kanske hålla mig till traditionella med hål i botten... smile.gif

Citera
          *Ulrica*
          Inlägg 17-03-2008, 21:23
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 2 292
          Medlem nr: 11 481

CITAT (jannika @ 17-03-2008, 20:36) *
          Åh, vad bra svar!! och snabbt! smile.gif men vad är det för matta? ngt man köper dyrt...?
          Sådan matta (som en tunn grå filt) kan man köpa på många växtvaruhus eller plantskolor. Jag köpte min, något dyrare variant på Willab Garden, den har ett svart plastskikt ovanpå som ska förhindra algpåväxt.

Jag har förstått att de inte ska torka upp, inte helt iallafall men de ska ju heller inte vara dyvåta. Man får nog gå lite på känn och lära sig av erfarenhet, jag är också rätt ny på detta. Om jag skulle använda mjölkkartonger skulle jag göra hål i botten genom att hugga med en vass sax. Annars kan jag varmt rekommendera att be i affären om tomma lösgodislådor som du borrar hål i.

Bifogad fil  sadd2.jpg ( 60.98k ) Antal nedladdningar: 33

Den svarta krukan plattade jag till jorden med, nu har jag en träbit i stället.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-08-2025, 02:14

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon