Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Ny uteplats-nya drömamr - underarbetet?, Ja- behöver man fler projekt egentligen?
          Ingrid på Västku...
          Inlägg 18-02-2004, 21:35
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 5 498
          Medlem nr: 20

Todleoo,

Nu ritas det vilt igen å jag undrar - elelr spånar och fantiserar ( fortfarande bra årstid för det värre i April då det blir skarpt läge kanske)

- uteplats!

Nuvarande plätten är delvis urberg delvis lera där urberget dyker neråt, och jag funderar vilt - hur mkt grus etc etc behöver man? Jag ahr hört en meter vilket genast gjorde ont i musklerna. Delar av det blivande utrymmet är ju redan urberg och så lera. Antar jag borde gräva bort leran å fylla med grus emot urberget-hmm?

Ja det är ljuvligt och snart ny säsong och det värker bildligt talat redan i mina muskler!!!

Hälsar ingrid

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Killensomvillhag...
          Inlägg 08-03-2004, 10:51
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 508
          Medlem nr: 2 423

Jag har ett litet tips
          När jag byggde altan byggde jag den i trä. Då tänkte jag att något roligt måste man kunna göra åt lilla Saga Sol. Så jag letade upp ett gammalt begagnat badkar och sänkte ner detta under altanen. Byggde därefter ett lock så att karet inte syns när man inte använder det.

För att få det ännu mer ekonomiskt har jag en svart slang som jag låter ligga på sanden under altanen (gratis varmvatten) Badvattnet rinner sedan ner i dräneringen.

Skall bli ett nöje att inviga den till sommaren, kanske den tom kan passa mig med ett glas fläder gin i ena handen och en bra bok i andra. biggrin.gif

--------------------
          Magister Mundi sum!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-09-2025, 01:41

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon