Vad härligt att få "bli med uterum"!!! Skulle också vilja ha ett, men med stort hus+udda tomt är det svårt att få till. Får fundera vidare på om det finns en möjlighet ändå, för det vore toppen med lite extra odlingsplats (även om "blom-domänerna" ökar inomhus från år till år, ingen plats för bilen längre i garaget)...
Hm, uppstamning av citrussticklingen låter ju jättebra... gör man likadant som med t.ex hibiskus (har en sådan på G)? Finns det någon lämplig höjd innan man toppar i så fall, eller är det lite efter "tycke och smak"? Min stickling var rätt liten, typ en kort bit gren med bara en "bladnod" på där en ny gren (nåja, tunn kvist) nu skjuter ut med kanske 4-5 blad på (hittills), kan det vara ett OK ämne ändå för uppstamning? Jag antar att sticklingen kommer från ett ympat träd, innebär det att den knappast kommer att ge någon frukt p.s.s som en frösådd citrus?
Aha, meeer näring till citrusen för att slippa grön/gula blad... och jag som har kämpat så mot mina "bara-liiiiite-till-drifter", men nu ska här gödas

! Kommer färgen på bladen att förbättras om den får mer gödning eller blir det bara OK färg på nytillväxten? Innehåller Hasselfors allt citrusar behöver eller är det bra att tillsätta något mer (t.ex extra järn)?
Kommer förresten blommorna bara nytillväxten eller även på "äldre grenar"?