Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Utflyktsmål i Skåne, Så man inte bara behöver titta på konst i påsk
          Cockaby
          Inlägg 18-03-2008, 10:13
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 74
          Medlem nr: 10 234

Hej

Inspirerad av plantskoletipsen i Danmark där marskatten flaggade för att ha massor av tips för Skåne också så vill jag gärna ha lite utflyktstips för påskhelgen. Föräldrarna kommer ner och vi ska ta oss runt på någon konstrunda, inte bestämt vilken än, och jag tänkte kombinera det med någon trevlig plantskola eller två. Har redan sett att någon hade julrosutställning vilket ju är ett måste. Vad finns det ananrs för roliga ställen att besöka? Med tanke på årstiden så är det väl mycket påskliljor och penséer så gärna nån som gör lite fina krukarrangemang också så att de lite mindre blomstertokiga i sällskapet kan tycka det är lite roligt också.

Sen får ni gärna klämam i med tips som gäller lite längre fram också för själv bor jag i Skåne och tycker det ska bli roligt att få åka runt till lite plantskolor för inspiration under året.

Tack på förhand!
          Susanne

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          marskattan
          Inlägg 18-03-2008, 19:43
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 400
          Medlem nr: 6 987

Nä 50 mils resa är inte Alnarpsparken eller växtmarknaden värd. I så fall skulle jag nog åka till Botaniska trädgården i Göteborg när dom har sin växtmarknad. Ofta brukar detta sammanfalla med att antingen Trädgårdsammatörerna eller Svensk Trädgårds lokalavdelning har sin träff och marknad.

Alnarpsparken är jättefin och mysig, men den är mer ett utflyktsmål för oss som bor i närheten. Men visst ska du ändå resa ner hit så är den värd ett besök.

Cockaby :
          Det finns en handelsträdgård i Skivarp som är av varierande kvalitet, någon gång jag varit där har det varit toppen och någon annan gång har det känts som det varit samlingshål för mördagsniglar. Men på våren brukar det vara bra där. Dom har bla Änglatrumpetsfestival, pelargonfestival och lite annat. Så kör du där förbi ska du helt klart stanna

--------------------
          Agge/
          Trädgårsnybörjare som odlar på i zon 1-2.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 11:31

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon