CITAT (Wilmer @ 18-03-2008, 23:27)

. Bara man inte luras är det ju egentligen ok?
Jag håller helt och hållet med. Jag bara förundras eftersom detta är en "värld" jag och vi här inne håller koll på. Eftersom vi är trädgårds intresserade så brukar det ju vara så att man vet ungefär vad frön kostar, vi vet hur lätt det kan korsså sig, vi vet vart dom bästa plantorna finns att köpa.
Hade jag gett mig in och börjat köpa exempelvis antika leksaker på Tradera så hade många säkert skrattat åt mig för jag har ingen aning om vad jag bjuder på. Jag hade säkert kunna betala rejält överpris på något som jag ville ha bara för att jag fastnat för det.
Så grundfrågan är väl egentligen; som säljare hur mycket står samvetet ut med? Gör man så bra ifrån sig så man klarar en "granskning" av exempelvis en påläst och kunnig kund. Och det handlar inte bara om Tradera utan även försäljare ute "i vida världen". Ska jag köpa en TV så läser jag på, jag litar inte på försäljarens argument. Han vill tjäna pengar. Jag vill ha en bra vara. Den dagen både säljaren och jag är nöjda så har vi gjort en bra affär.