CITAT (titti49zon6 @ 19-03-2008, 11:31)

Fattar inte riktigt vad ni menar med priset på 35:-hon har ju lagt ut 1:- som utropspris
men om någon absolut vill köpa frön och är villig att betala 35:- för att vara säker på att få
fröna så är det ju upp till den personen
Kan inte se att just denna annons skulle innehålla några fel eller försök till bedrägeri
sen finns det ju"galningar" som verkar betala vad som helst för ingenting på Tradera men det
kan jag som säljare inte göra nåt åt (annat än vägra sälja om nån bjuder mycket, och vem gör det???)
Jag håller helt och hållet med om att folk får betala precis vilket pris dom vill. Det jag reagerade mot var det höga priset kontra antalet frön. Det ger/gav intrycket att det är en väldigt speciell sort som är svår att få tag på. Samtidigt har vi minst två svenska Fröfirmor som säljer dessa frön...
Så egentligen är det nog en samvetsfråga; hur kan man sätta ett "köp nu pris" så högt för något som ändå är vanligt? Och dessutom när det rör sig om så få frö. Alla som har odlat vallmo vet ju att det inte är blomman som ger runt 30 frön per kapsel, utan det rör ju sig om masssssvis med frön.
Men det ska oxå tilläggas, jag reagerar när någon skriver "Bonzai-frön" samtidigt som man visar en gaaaammal planta på bilden. Bonzai kan man ju göra av en hel del, det är ju knappast ett släkte som heter Bonzai.