Va! Inget svavel! Då är det ju ingen mening med att sätta dom innanför plast"växthusen" heller! Vad innehåller dom då egentligen? Något mindre nyttigt måste det nog vara, för jag var ut och tittade på stackarna igen (dom står i gäststugan) och dom ser inte ut att må bra alls. Bland annat har jag en pytteliten Adonis vernalis som har stått så här (ca 1,5 centimeter bred) i noga räknat ett år... Den har de två bladen börjat gulna i kanterna på! Och den har inte haft någon plastpåse på sig heller.
Jag har haft sorgmyggor där länge men plantorna har inte sett ut att ha tagit skada av detta, så detta måste vara något nytt. Torr luft tror jag inte heller på - jag har mycket andra plantor där på andra platser och de mår bra. Möjligtvis skulle det kunna vara det att jag tog av plastpåsarna som var trädda över dom förut, och dom kanske vart chockade av det - nu jag har satt på sådana igen. Fast som sagt alla har inte haft påsar på sig men dom ser skraltiga ut ändå...Är det nån som vet vad de bruna plipparna på tändstickorna innehåller???
Siv