Ja herregud, det finns då folk till allt...jag som tom kollar olika fröfirmor för att se billigaste pris per frö...men jag kanske är snål? Enligt min erfarenhet, mest svenska fröfirmor, är grobarheten ungefär lika men antalet frön kan skilja massor!! Om jag köper frön vill jag ju ha stor chans till många fina plantor och "ha råd" att misslyckas med endel frön. Vet att jag för ett par år sedan tyckte att Raraväxter alltid hade så fjuttiga portioner, men det har blivit bättre tycker jag.
Om jag är så himla desperat efter en planta av ngt så köper jag ju en planta! Men kanske är jag även lite bortskämd med bra plantskolor...
För mig känns det iaf som att människan är en lurendrejare!!!

usch usch sånt gillar vi inte!!!
Förresten gillar jag kirskålen "variegata" om man nu endå har kirskål så blir det ju snyggt med lite variation! Jag har hörn där kirskålen får härja fritt och tom blomma

jag tycker att den är underbart vacker när den blommar och har satt en massa allium i ...det är fiint tycker jag!!! Alliumen kommer tillbaka år efter år och kirskålsbladen döljer den vissnande blasten...
...men jag är väl knäpp jag med....tycker att digitalis kan bli ett jäkla ogräs!!! DET är en växt man borde varna för i plantskolorna! Jag älskar dom men svär varje år över denna digitalis- anarki