CITAT (flaxss @ 21-03-2008, 14:47)

eller hur är det trevligt ,, jag är ca 25mil hemifrån och kan inte ta mig till mina växter som nu är utan skydd och ska möta denna trevliga kyla .smhi visade ju att det inte skulle bli så farligt kallt men nu helt plötsligt ska det bli på natten -13c och dagen -6c . , så jag åkte iväg utan att skydda mina känsliga ''zonknäckare'' växter . så jag räknade ihop är det barmark och denna kyla kommer kan ev mer än 20växter jag har dö . som normalt sett om det var vinter med skydd eller utan skulle dom klara sig utan större problem . men nu har det ju varit så varmt innan och det kommer som en chock . så jag får skylla mig själv dels för att inte skydda och dels plantera växter som inte tål en svensk vinter . får väl se vad som lever när man kommer hem i maj .
Nämen usch och fan! Har du ingen i närheten som kan täcka över dom? Eller är det mycket komplicerat så att säga? Dvs har du dom samlade på ett ställe eller är dom utspridda i trädgården? Bodde inte du hos/väldigt nära din farmor/mormor? Kan inte hon täcka över dom viktigaste?