CITAT (Posse @ 04-03-2004, 12:59)
Ja, vad jag tror uppfattade vakterna/väktarna (vilken benämning är korrekt?) det som att "lavendel" krånglade med spärrvakten. Dessa förväntar sig säkert att man ska avvakta till att de gett klartecken för färdbeviset innan man försöker ta sig in.
[QUOTE]
Du Posse: Att jag "krånglade med spärrvakten"(dvs att jag uppfattade det som att spärrvakten hade sett min remsa och därför fortsatte gå)är det verkligen skäl för att bli behandlad som världens avskum!
Bara ett enkelt missförstånd...och som jag tidigare sagt...dom kunde ha bett om att få se min remsa...och så hade saken varit ur världen!
Jag tycker inte det är okey att bli förnedrad och hotad bara för det!
Och att det är okey att trakassera människor bara för att att man får hantera svåra situationer i siitt arbete köper jag inte!
Jag har jobbat en hel del inom psykiatrin...och varit tvungen att hantera våld och blod och död och alla former av trakasserier....och det finns dom av personalen som förfaller till det här maktutövandet som dom här väktarna gjorde...MEN DET ÄR INTE OKEY!
Vad man gör är att ta ut sin frustration på personer som man känner att man kan rå på...människor som gjort minimala saker får maximala reaktioner över sig!
Och precis som jag reagerar när dom här biffarna inom psykiatrin beter sej maktfullkomligt mot patienterna..så reagerar jag när jag råkar ut för samma sak!
Ska man arbeta med människor så måste man hitta sätt att hantera dom känslor det väcker....man kan prata av dej ,skriva måla,motionera,vad som helst som hjälper en att hantera sina upplevelser!
Men att behandla andra illa för att man själv är rädd för att bli eller har blivit illa behandlad är inte acceptabelt....då ska man byta yrke!
Lavendel
Söker du lyckan för en dag...ta dej ett rus..
Söker du lyckan för ett år....gift dej...
Söker du lyckan för hela livet....odla din trädgård!!!!!