Nog hade jag rätt i att det finns mycket klokt folk på Odla
Tack alla som tagit er tid och delat med er av tankar och erfarenheter!! Jag tar dem till mig och kör dem ett varv i "processorn"
Jag har aldrig varit särskilt duktig på att göra saker jag mår bra av och jag börjar ju mer och mer granska mitt yrkesval. Länge hade jag ett slags mantra som lät ungefär "Om folk måste leva med sitt elände måste jag ju klara av att jobba med det". Som om jag hade någon slags skuld till världen att arbeta av. Jag har faktiskt börjat i terapi - och terapeuten ställde efter en tid frågan: "Är det förbjudet för dig att må bra när andra mår dåligt?" Den skruven tog

. Vem tror jag att jag är egentligen?
Jag vill må bra och jag vill ha ork när jag kommer hem - vill orka vara en bra fru, vän, dotter och syster. Hur jag ska komma dithän vet jag ju inte riktigt än men jag ska försöka följa Bettsons råd, så gott jag kan...
CITAT (Bettson @ 08-03-2004, 22:26)
Det är ungefär som när man skall göra ett nytt kök. Släng ut alltihopa och tänk fritt. Om man låter spisen och diskmaskinen stå kvar pga av fläkten och avloppets placering så kommer det nya köket att se precis likadant ut men med nya köksluckor.