CITAT (sanna @ 10-03-2004, 13:22)
Nämen Ingrid, skam den som ger sig!
Jag var faktiskt ute på lunchen alldeles nyss och inhandlade en
TÄTÖRT! Jag frågade det vänliga, men kanske inte så högt botanikutbildade butiksbiträdet om tätörten kanske rent utav var en liten "Hasse"?
Hon stirrade på mig. Jag skrattade till och sa:- Förlåt, Hans heter han visst! Hon stirrade bestört på mig.
Jag försökte förklara mig med att sorten heter visst "Hans" har jag hört, eller heter kanske den här tätörten något annat? Nu började även hennes kolleger att stirra på mig. Jag försökte ånyo reda ut missförståndet. Hon log stelt och sa: jaha, men upphörde inte med att stirra bestört. Jag insåg att det nu var frågan om sekunder innan hon skulle trycka på överfallslarmet eller kalla på butikschefen. Jag insåg att loppet var kört: jag kommer aldrig få dessa damer att förstå att jag INTE tror att växten är en MANSPERSON som hette Hasse, jag avlägsnade mig därför med orden: "okey, tack för hjälpen, om det inte är en Hasse så kanske jag döper den till Janne då istället!" Sen log jag och vinkade med blompåsen. De stirrade efter mig.
Men nu är Janne installerad, han kommer inte att äta bladlöss för mig veterligen äter han bara flugor, men det har hänt underligare saker i botanikens värld! Skam den som ger sig!
Sanna