hej
vi har haft ett hemskt halvår med massvis med möss.
De kom i efter alla regn i somras och vi provade med fällor - olika sorter och vår katt sprang omkring som en galning men de blev bara fräckare och fräckare ju kallare det blev. Gränsen var nådd när jag hittade en mus nerbäddad i en korg som jag har handukar i där den låg med en samling pumpafrön som den hade snattat ur skåpet. GRRR
Vi köpte ultraljudsskrämmor på Krauta - satte en på vart våningsplan (vi har bara 45 m2 per plan), och öppen planlösning. Och det fungerade faktiskt hitintills. Inget mer spring - ingen spillning eller hål i förpackningar (jag hittade tillochmed gnagmärke i TVÅLEN blääää).
Jag har hört så mycket skit om de elektroniska fällorna men de fungerar tydligen i vissa hus- och på vissa djur... Det kan nog bli rätt dyrt om man har ett stort hus med många mellanväggar men med tanke på vad det kostar att slänga trasiga saker eller DOFTEN (vi har golvvärme)av upplösta muslik - fy 17! det är värt rätt mycket för mig måste jag säga...
En sak är kanske inte så bra, vår granne säger att hon har fått mer möss på senaste tiden