Tyvärr Selma

kan jag inte hålla med dig. Jag har köpt och testat Impectas rootrainer........
Eller så är det helt enkelt fel på mig
Men så här upplever i allafall jag rootrainern
*För det första är de väldigt besvärliga att fylla med jord, jorden far ner i facket/skålen under och vill man ta bort den jorden måste man dra upp "fackena" som då går i sär och jorden ramlar ut............tillbaka där jag börkade
*Sedan är det på tok för mycket jord i "facken" så det är mycket svårt att hålla kolla på hur fuktig igentligen jorden är? Detta är även ett problem vid vattningen anser jag
*Sedan hade jag problem när jag sådde 1 årig Vallmo Plant bebisarna växte för mycket "ovan jord" (Ok det var mitt fel som gett dem för dåligt med ljus) men när jag då skulle "skola ner dem" i den befintkliga jorden var det inte lätt att 'få upp' o 'plantera ner' små plantorna igen
Nä jag föredrar Pluggboxen (man kan klippa av långa rottrådar och få exakt samma effekt som med "trainern") Då har man koll på vattningen och man kan lätt skola om plantorna i ny fräsch jord (som många plant bebisar också mår bra av) Och hinner man inte "skola i tid" kan man enkelt tillsätta lite näring i vattnet och låta de växa ett tag till.
Jag odlade upp ca 150 Luktärtor på det viset i fjol

klippte av långa rottrådar så de inte trasslade in sig i varandra och kunde enkelt toppa alla plantor så de blev buskiga o fina. Gav näring i vattnet och när det var dax för transport så fick de enkelt plats i en liten kartong och kunde levereras så till planteringen