Hej Scrulan!
Jo, jag tror att du har en prinsessa. Min ser likadan ut...
Har märkt att NÄR jag givit min fööör mycket vatten, vid ett och samma tillfälle, så blir det FLER bruna prickar på den, som inte går bort sedan... Som något slags "kork-utslag" (?) Verkar inte vara något farligt.
Jag har min i söderfönster med "neutral" persienn (helt vågrät). Har haft den i 10 år säkert, och har aldrig satt om den, men den har väl fått gödning några ggr. Stackars växt....

Vatten får den ungefär 2 ggr i månaden. Trots detta så har den blommat 1-2 ggr varje år de sista 5 åren. På natten, du vet.
Ibland har det hänt att jag missat att se blomningen, men då känner man doften i nästan hela huset på morgonen dagen efter, så då förstår man att den blommat under natten.
Jag kan inte ge några speciella råd, men att sätta om den vore väl inte dumt iallafall. Det ska jag nog göra med min med.
Jag har fått mitt prinsessaskott av min mamma, som har haft prinsessor i 20 år minst. Hon brukar tjata på mig att jag ska ta bort dom där långa "sprötarna" som blir, för då blommar den kraftigare, säger hon. (långa, långa, smala som en penna, med "skägg" på.
Finns säkert någon här på bloggen som vet lite mera...
Lycka till med den!
Här får du se en gång när min blommade.