Visst har det retat mig när jag hört om klasskompisar till mina barn vars föräldrar sparat hela barnbidraget och barnen skrutit med hur mycket pengar dom har på banken. Till mina fyra barn har barnbidraget alltid varit ett välkommet tillskott, det som gjort att allt inte alltid behövt vara minimalt
men att sätta en gräns är alltför svårt och skulle det då inte ens spara pengar till staten så verkar det som ett slag i luften.
Sen undrar jag över det föreslagna taket på 240.000 om året

Ska det vara för en familj? Det är väl vad många heltidsarbetande tjänar utan att vara direkt överbetalda?
Nej, centerpartiet är ute och reser
(som vanligt). Ett behovsprövat
extra barnbidrag till de som har det sämst istället och sen får väl de som har råd att spara det allmänna till sina barn fortsätta göra det. Trots allt rör det inte sig om så jättemånga.
Allmänt barnbidrag kom väl en gång till för att minska skillnaderna mellan rika och fattiga barn. Vi ska väl inte gå bakåt i utvecklingen?
Bara fattiga barn får gratis skolmat, helst ska dom ha en bricka om halsen som talar om det också... Är det nån som vill återinföra det också? NÄÄÄÄÄÄ