CITAT (rahmat2 @ 26-03-2008, 15:04)

Regeringen är mest känd för att agera som Hobin Rood, alltså motsatsen till Robin Hood. Hittills har de bara tagit från arbetslösa och sjukskrivna för att behaga de mest välbärgade.
Nu har vi rätten att fråga oss, varför kommer ett sådant förslag? En idé är att lägga det svenska sanhället på det amrikanska samhället och rita av. Det system och den välfärd som man har i USA är en som eftersträvas av en av regeringspartierna.
Eh va? ex. Alla som betalar skatt i sverige fick ju skattesänkning så det där stämmer ju inte...
Sen är det bra att vissa får en spark i arslet och börjar ta ansvar för sig själva. Är man ex fjärilsodlare som bor i nordligaste fjällen ( där det inte finns fjärilar ) så har man två alternativ. 1) skola om dig och ha det som hobby 2) flytta.
MEN SJÄLVKLART!!! ( läs nu detta innan ni eldar upp er för mycket ) så ska personer som är sjuka alltså verkligt sjuka kunna vara hemma alt arbeta halvtid ( eller vad som passar ) . Men det finns många, jag känner flera som bara går hemma och rullar tummarna alt har ett svartjobb och lever "livets glada dagar" på andras bekostnad.
Själv har jag 4 timmars resväg varje dag till ett jobb som jag hatar och vantrivs på. Jag har jobbat som städare tidigare och jag jobbar absolut inte med det jag vill nu. men klagar jag? Nej, för jag har ansvar för mitt liv och min ekonomi tills jag hittar något som passar mig. jag skulle skämmas ögonen ur mig om jag gick hemma för "att det är inte roligt på jobbet".