Har inget blombord än, men är på jakt efter ett!
Vi har inrett i femtiotalsstil och jag är mycket förtjust i form och funktion, dvs det ska vara vackert men också funktionellt. Så växterna ska vara en "klädnad" för rummet och trivseln, men man ska inte behöva göra avkall på något för deras skull! Detta är iaf målet sen om det upplevs särskilt strikt låter jag vara osagt. Är speciellt förtjust i gröna växter (framförallt "klassiker") och även terracotta, något som jag förstått överlag inte alls anses som särskilt snyggt.
Vardagsrummet; söderfönster med balkong utanför. Växter från vänster till höger; Nyomplanterad Monstera (blev riktigt nöjd med detta), bakom den en garderobsblomma, sedan en dracena av något slag. Vid dörren står en benjaminfikus vi räddade från att ha varit kastad under en trapp utomhus i somras. I den stora vita krukan på brädet vid dörren är alla passiorankor, bredvid den en brokbladig gullranka. På stereon står en Kroton som nyss toppats, toppen står för övrigt längst till höger på fönsterbrädet precis bakom fotot. Bakom krotonen står sommarmurgrönan, nattens prinsessa, en brokbladig benjaminfikus som är samplanterad med en paraplyaraliastickling, från vänster till höger. På pallen längst till höger står en Yucca.

Toaletten; vätter också mot söder, stort fönster med "frostat glas". I amplarna hänger en Karlbergare och en Ampellilja. Nere till vänster syns en bergspalm samplanterad med en bit av monsteran från vardagsrummet. I periferin till höger syns en ormbunke, köpt för fem riksdaler på Ikea (gillar denna speciellt sen omplanteringen/omplaceringen):

Matrumsfönstret; norrfönster. Till vänster har vi ett nytt ananasförsök, en apostlalilja bredvid den. På bordet står en nyduschad och nyomplanterad bergspalm (delad från den på toan). Bakom denna skymtas lite sockerärt som är en tänkt balkonggröda till i sommar. En våreld strax till höger om denna och min kära flugrumpet längst till höger

Slutligen sovrumsfönstret, vätter också mot norr, och som påslag på det så händer det att persiennerna får stanna nere därför har vi inte så ljuskrävande växter här. Två dracenor av olika typ och en klivia.

Har jag fel i något det jag skriver eller om ni har tips på förbättringar är jag idel öra! Jag är tämligen ny på området, har bara varit riktigt intresserad sen i höstas, och intresset väcktes väl ngn gång för ett knappt år sen!