hej!
Kan ni hjälpa mig....ni som redan har ett växthus. Jag har grunnat på växthus i frera veckor nu, och jag kan inte bestämma mig för vad jag ska köpa.
Har bestämt mig för att köpa ett växthus som kostar runt 10 000:-, på ca 10 kvm eller större. Jag vill ha sååå mycket yta det bara går för pengarna.
Först var jag inne på att köpa flera små med polykarbonat plast eller isolerplast och sätta ihop dem, för många säger att värmen håller sig jämnare i ett sånt. Men nackdelen i ett sånt, är ju att man inte ser ut i trädgården, och då kanske man mister en känsla?? Iofs så sitter jag säkert inte i växthuset när det är kanonvarmt, för då kommer jag hålla mig i skuggan.
Glas har ju både sina nackdelar & fördelar, fördelen är ju den att man kan se trädgården inifrån & se in i växthuset utifrån. Men är det hållbart?? Mina barn är ju större nu, och jag kommer placera växthuset nånstans där de inte leker.
Jag ska använda växthuset till att dra upp plantor från frö, ev ha tomat, paprika & gurkplantor i det också. Jag kommer ha både vatten & el i det, så jag kan använda värmefläkt vid behov. Jag kommer även köpa automatiska fönsteröppnare.
--------------------
Mitt gamla alias var "Lämås" Odlar, påtar och rensar i zon 4. Klicka HÄR för att komma till min trädgårdsblogg.
|