Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hur mycket betyder färgen för er?
          Stevick
          Inlägg 27-03-2008, 19:05
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 165
          Medlem nr: 13 472

Drömmer ju om växthus, o exprimenterar med olika lösningar o storlekar o hej o hå...

Nu undrar jag, skall ha ett aluminium, men hur tycker ni det e med lackering? Det är ju mycket pengar det handlar om, som man eg kan lägga på växter eller inredning eller dyl...

tankar, resonemang o så...?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          frugb
          Inlägg 28-03-2008, 08:25
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 171
          Medlem nr: 5 241

Hej!
          Jag valde ett ofärgat aluminiumväxthus och det var nog det som passade allra bäst till vårt (snart) vita hus med ståldetaljer. När det gäller exempelvis Euro-Serre (Willab) så har man ju de svarta silikonlisterna som nästan helt täcker kanterna kring glasen - och även den färg man har där. Så mitt växthus är i aluminium med svarta detaljer, och denna färgskala har jag fortsatt även inuti. Blir jättesnyggt tycker jag. Ska han ha ett totalt färgat hus så måste man välja svart eftersom silikonlisterna är svarta.

Har man ett sekelskifteshus exempelvis kan jag förstå om man vill ha en annan färg - men då är väl trä egentligen ett mer tidsenligt val?

Lite tankar från mig! Bilder finns på bloggen, address nedan.

--------------------
          Välkomna att läsa om min gamla trädgård på ön! http://frugb.tradgardsblogg.se

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 30-06-2025, 21:52

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon