Just det! Terass, så var det ju det kallades...

Tack Lena!
Ja, jag tror nog att egentligen vore det bäst. Med terasser alltså. Min tanke var att isåfall täcka med torven för att kväva. Sedan jord, torv och skit (ifrån bonden...) ovanpå. Finns nästan ingen jord, bara ett tunnt lager. Består mest av stenar.
Jag påbörjade ett projekt i somras, i en del av slänten, med svart granit. Tungt, slitsamt väldigt pusslande så att stenarna ligger stumt och inte vickar. Jobbigt att hämta. Ingen traktor.
Blev tvungen att göra ett "brejk" med den då mina armar nästan har kollapsat! Går hos sjukgymnast nu för att bli bra så jag ska kunna fortsätta... Fick höra av vaktmästaren på kyrkogården att svart granit är nästan dubbelt så tung som grå granit...
Här kommer jag också, tror jag, att få problem med att trycket från den kommande fyllningen, kommer att trycka på så mycket att det kanske "ger med sig". Har funderat om jag ska försöka rulla dit lite STORA stenar, som är ganska platt så de ligger kvar i lutningen, och lägga dessa lite här och där på pressenningarna, som "uppfångare". Den här muren skulle bli ca 170 cm hög, men jag kommer att få nöja mig med ca 120 cm. Är väl uppe på ca 90 cm nu. Lite varierande.
Kommer inte att orka mer och har ingen karl som kan hjälpa till heller...
Tänkte att torven är väl lite lättare... ???
Visar bild, men den är tagen uppifrån så man ser inte höjden så bra.