Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Ni som vinterförvarar i växthus, Hur gör ni?
          Stevick
          Inlägg 19-03-2008, 07:02
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 165
          Medlem nr: 13 472

Hur stort har ni, vad har ni, hur gör ni, vad har ni i, hur gör ni med vattning, ljus, uppvärmning?

Förstår inte, kollar ju febrilt på växthus, och alla rekommenderar vinterväxthus, o eftersom jag vill ha ett ganska stort, så går ju det på ett par 100 000... men det måste ju finnas mängder med "vanligt" folk som övervintrar i sina englas, 2-glas, plastväxthus? det är dessa jag vänder mig till o undrar smile.gif hur gör ni?!?

flirting.gif Vickan

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          skogstroll
          Inlägg 19-03-2008, 08:31
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem nr: 9 409

för min del så har det varit så varmt i "vinter" att fikon och kamelia klarat sig med endast fiberduk. Har ett 5kvm växthus i glas och ingen värme. Kommande höst och vinter tänkte jag fixa med bubbelplast och värme för att hålla lagom många plusgrader. Jag har även en natriumlampa som nog får flytta in också smile.gif

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          skogstroll
          Inlägg 30-03-2008, 14:32
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem nr: 9 409

CITAT (skogstroll @ 19-03-2008, 09:31) *
          för min del så har det varit så varmt i "vinter" att fikon och kamelia klarat sig med endast fiberduk. Har ett 5kvm växthus i glas och ingen värme. Kommande höst och vinter tänkte jag fixa med bubbelplast och värme för att hålla lagom många plusgrader. Jag har även en natriumlampa som nog får flytta in också smile.gif

hur som haver... min kamelia fick en smäll under "bakslaget" med massa minus härom veckan. Tyvärr verkar knopparna trilla bort. Nästa år ska jag köra värmefläkt!

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 30-03-2008, 14:46
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

CITAT (skogstroll @ 30-03-2008, 14:32) *
          hur som haver... min kamelia fick en smäll under "bakslaget" med massa minus härom veckan. Tyvärr verkar knopparna trilla bort. Nästa år ska jag köra värmefläkt!

blomknoppar som visar färg tål inte frost men har kamelian inte börjat att växa så tål den frost som vanligt . du ska ju hålla den ''nedkyld' eller ''uppvärmd'' . jag är ju inte hemma så jag kunde inte skydda min kamelia blomknoppar så dom blev skade ,, dock har jag några knoppar som inte slagit ut och dom ska väl blomma snart . min kamelia som inte börjat blomma ser grön och frisk ut som alltid igenom hela vintern .

Redigerat av flaxss: 30-03-2008, 14:49

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-08-2025, 03:28

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon