CITAT (Markus_H @ 31-03-2008, 14:21)

1) Borås
2) Alvetsa
3) Varberg
4) Skövde
5)Jönköping/ Huskvarna
Det är ju subjektivt att bedöma vad som "kul" respektive "tråkigt" med en stad. Jag baserar min lista på egna upplevelser men kanske var det så att jag såg fel sida av sta´n? var på fel platser vid fel tid? Som besökare vet man ju inte alltid var hur och när man upplever en stad som bäst.
Borås är iaf en regnig, kall och ganska ful industristad mer mer fabriker och motorvägar i centrum än pittoreska miljöer.
Alvetsa- tråkig knutpunkt för järnvägen där jag alldrig har hittat något kul att göra.
Varberg - blåshål
Skövde - dött centrum, var omöjligt att hitta ett ställe att äta normal mat på en lördag eftermiddag/ kväll. De restauranger vi såg var stängda för dagen och endast McDonalds var öppet.
Jönköping/ Huskvarna. Har egentligen bara varit på Elmiamässan (finns något mer att se ???) och åkt igen städerna. Blir att man stannar i Gränna istället och köper randigt godis.
Mm, jag vet hur du menar det är klart allt är subjektivt. Men jag vågar mig ändå på att möta dina "tråkigheter" med mina "roliga" förslag.

Hmm Borås. Jag har bara varit där en gång och det var som en slags mellanlandning. Jag upplevde också regn och det får jag nog ändå räkna in på plussidan. Borås är väl känt av väderpersoner som en regnrik stad?? Häftigt att ha upplevt. Hittade faktiskt en finfin dörrmatta på rea där. Annars är dörrmattor fula o dyra tycker jag.

Varberg: visst är det där det ligger en fästning med Bockstensmannen? Och man kan promenera vid havet och känna saltvattendoft? Sitta och fika en ägg- och räkmacka samtidigt som galen trut anfaller sockerkringelätande farbröder? Har något svagt minne av en mysig örtagård i anslutning till fästningen också. Tillägg: det regnade inte när jag var i Varberg.

Jönköping: Men å utsikten när man närmar sig. O den där jättebacken vid en rondell. Ännu maffigare utsikt. Sen finns ju John Bauers museum där. En jättefin utställning med brev han skrivit och massor av fina bilder. Och jag tyckte nog att det var rätt fint i centrum också.
Redigerat av anna_rispan: 31-03-2008, 14:55