|
aanderss
30-03-2008, 20:57
vilken är sveriges tråkigaste stad?
herkules
30-03-2008, 22:28
örebro
rahmat2
30-03-2008, 22:29
ingen!
Eva-Helene
30-03-2008, 22:32
Kramfors
*Stintan*
30-03-2008, 23:02
Katrineholm
Det finns en massa småstäder (eller snarare byar) i värmland som är döööödligt tråkiga. Men värmland är fint!
Kan inte uttala mig om det, har inte varit i alla städer i sverige...
Jag har heller inte varit i alla städer i Sverige men en gång var jag i Malmö och guuuud vad tråkigt det var där. Så jag lägger min röst på Malmö.
lyckebo
31-03-2008, 06:25
Jag får lägga min röst på Västervik....
Aqvakul
31-03-2008, 06:34
Naturligtvis omöjligt att avgöra. Men jag var i Lindesberg en gång och det var rejält tråkigt.......
henriks
31-03-2008, 06:49
Jag har tidigare varit resande och bott på "en del" hotell. Jag har givetvis inte varit i alla städer (inte på långt när) men av de städer jag bott på hotell i, faller min röst på Finspång
CITAT (Berith @ 31-03-2008, 06:52)  Jag har heller inte varit i alla städer i Sverige men en gång var jag i Malmö och guuuud vad tråkigt det var där. Så jag lägger min röst på Malmö.  Jag med och jag har bott där så jag vet verkligen hur dödligt tråkig Malmö är! Avskyr hela stan.....
Oj, vad svårt, men av de städer jag kan tycka något om så måste det vara "Lusasken". Kan i och för sig bero på att jag växte upp där
swetrot
31-03-2008, 07:00
Vad är tråkigt?
Vad är en rolig stad?
Från vems perspektiv?
Jag tycker Stockholm med sina evinnerliga bilköer är något av det värsta som finns. Bodde där i tio år, och tillbringade säkert ett helt år av dem med att sitta i bilen och titta på framförvarande bils bromslysen.
Jag hade inbrott i bilen fem gånger, och i bostadsområdet där jag bodde var det ofta mord, väpnade rån och skottlossning.
CITAT (swetrot @ 31-03-2008, 08:00)  Vad är tråkigt?
Vad är en rolig stad?
Från vems perspektiv?
Jag tycker Stockholm med sina evinnerliga bilköer är något av det värsta som finns. Bodde där i tio år, och tillbringade säkert ett helt år av dem med att sitta i bilen och titta på framförvarande bils bromslysen.
Jag hade inbrott i bilen fem gånger, och i bostadsområdet där jag bodde var det ofta mord, väpnade rån och skottlossning. DET kan man verkligen kalla tråkigt. Tråkigaste staden får andra utse för jag vet då inte.
Eva-Helene
31-03-2008, 09:08
CITAT (swetrot @ 31-03-2008, 08:00)  Jag hade inbrott i bilen fem gånger, och i bostadsområdet där jag bodde var det ofta mord, väpnade rån och skottlossning. Hm! På sätt och vis är det ju inte en tråkig stad då....måste vara spännande att se om man klarar livhanken och om man slipper bli rånad......
aanderss
31-03-2008, 09:20
mjölby
anna_rispan
31-03-2008, 09:26
Jag tror inte jag tycker att någon stad är tråkig. Det går alltid att hitta något roligt med en stad.
Cassiopeia
31-03-2008, 09:30
Min helt personliga åsikt är att Hallsberg är en av de tråkigaste och dessutom fulaste städer jag sett. Flen är inte heller någon höjdare precis.
Det är upp till betraktaren!
Susanna
31-03-2008, 11:22
Sandviken
CITAT (Eva-Helene @ 30-03-2008, 23:32)  Kramfors Samma åsikt..../Anki
Piccante
31-03-2008, 13:21
1) Borås 2) Alvetsa 3) Varberg 4) Skövde 5)Jönköping/ Huskvarna
Det är ju subjektivt att bedöma vad som "kul" respektive "tråkigt" med en stad. Jag baserar min lista på egna upplevelser men kanske var det så att jag såg fel sida av sta´n? var på fel platser vid fel tid? Som besökare vet man ju inte alltid var hur och när man upplever en stad som bäst.
Borås är iaf en regnig, kall och ganska ful industristad mer mer fabriker och motorvägar i centrum än pittoreska miljöer.
Alvetsa- tråkig knutpunkt för järnvägen där jag alldrig har hittat något kul att göra.
Varberg - blåshål
Skövde - dött centrum, var omöjligt att hitta ett ställe att äta normal mat på en lördag eftermiddag/ kväll. De restauranger vi såg var stängda för dagen och endast McDonalds var öppet.
Jönköping/ Huskvarna. Har egentligen bara varit på Elmiamässan (finns något mer att se ???) och åkt igen städerna. Blir att man stannar i Gränna istället och köper randigt godis.
CITAT (Susanna @ 31-03-2008, 12:22)  Sandviken Definitivt Sandviken. Tätt följt av Kramfors. Fast jag erkänner villigt att jag inte vistats tillräckligt länge i någondera staden för att egentligen skaffa mig en riktig uppfattning.
CITAT (Markus_H @ 31-03-2008, 14:21)  Varberg - blåshål Gubbens moster har ganska nyligen flyttat till Varberg... Hon sa som så att man brukar ju beskriva regnet som att gå genom duschen, men i Varberg är det som att gå genom en biltvätt! Paraply hjälper inte ett skvatt, man får tom fickorna fulla med regnvatten...
Örebro, tätt följt av Borås, av de städer jag bott eller vistats ofta i. Mvh Fenja
CITAT (Markus_H @ 31-03-2008, 14:21)  ---
Skövde - dött centrum, var omöjligt att hitta ett ställe att äta normal mat på en lördag eftermiddag/ kväll. De restauranger vi såg var stängda för dagen och endast McDonalds var öppet.
--- Skövde - stan som ingen behövde. Eller som det brukade skanderas på hockeymatcherna förr - En gris, en ko, en skövdebo.
juliette
31-03-2008, 14:44
Om man ska vara petig så är varken Finspång, Hallsberg eller Alvesta städer. Fast å andra sidan är ju städer bortrationaliserade, sorgligt nog. Det beror helt och hållet på en själv om en stad är tråkig eller ej, jag håller med den som sade att man kan hitta något roligt eller trevligt i varje stad!
Aqvakul
31-03-2008, 14:47
CITAT (Tosan @ 31-03-2008, 14:43)  Gubbens moster har ganska nyligen flyttat till Varberg... Hon sa som så att man brukar ju beskriva regnet som att gå genom duschen, men i Varberg är det som att gå genom en biltvätt! Paraply hjälper inte ett skvatt, man får tom fickorna fulla med regnvatten... Men Varbergs fästning är ett helt fantastiskt museum.....
anna_rispan
31-03-2008, 14:54
CITAT (Markus_H @ 31-03-2008, 14:21)  1) Borås 2) Alvetsa 3) Varberg 4) Skövde 5)Jönköping/ Huskvarna
Det är ju subjektivt att bedöma vad som "kul" respektive "tråkigt" med en stad. Jag baserar min lista på egna upplevelser men kanske var det så att jag såg fel sida av sta´n? var på fel platser vid fel tid? Som besökare vet man ju inte alltid var hur och när man upplever en stad som bäst.
Borås är iaf en regnig, kall och ganska ful industristad mer mer fabriker och motorvägar i centrum än pittoreska miljöer.
Alvetsa- tråkig knutpunkt för järnvägen där jag alldrig har hittat något kul att göra.
Varberg - blåshål
Jönköping/ Huskvarna. Har egentligen bara varit på Elmiamässan (finns något mer att se ???) och åkt igen städerna. Blir att man stannar i Gränna istället och köper randigt godis. Mm, jag vet hur du menar det är klart allt är subjektivt. Men jag vågar mig ändå på att möta dina "tråkigheter" med mina "roliga" förslag.  Hmm Borås. Jag har bara varit där en gång och det var som en slags mellanlandning. Jag upplevde också regn och det får jag nog ändå räkna in på plussidan. Borås är väl känt av väderpersoner som en regnrik stad?? Häftigt att ha upplevt. Hittade faktiskt en finfin dörrmatta på rea där. Annars är dörrmattor fula o dyra tycker jag.  Varberg: visst är det där det ligger en fästning med Bockstensmannen? Och man kan promenera vid havet och känna saltvattendoft? Sitta och fika en ägg- och räkmacka samtidigt som galen trut anfaller sockerkringelätande farbröder? Har något svagt minne av en mysig örtagård i anslutning till fästningen också. Tillägg: det regnade inte när jag var i Varberg.  Jönköping: Men å utsikten när man närmar sig. O den där jättebacken vid en rondell. Ännu maffigare utsikt. Sen finns ju John Bauers museum där. En jättefin utställning med brev han skrivit och massor av fina bilder. Och jag tyckte nog att det var rätt fint i centrum också.
ninnisky
31-03-2008, 15:02
Först kommer Lindesberg tätt följd av Landskrona och sedan Kramfors!
"tråkigheten" är mätt på resp stads stadshotell om det räknas!
Piccante
31-03-2008, 15:08
CITAT (bahia1 @ 31-03-2008, 15:34)  Skara Men Skara är ju jättemysig liten stad ju....  Skara är ju en av landets äldsta städer med jätte mycket atmosfär, gamla domkyrkor, liten botanisk trädgård (som jag inte hann besöka iofs), Bert Karlsson, sommarland, Fame factory, Universitet, vacker natur i omgivningen och masa annat. Skövde däremot var trist. Tänk så olika man kan uppleva platser.
anna_rispan
31-03-2008, 15:15
Örebro då. Varför tycker ni den stan är tråkig? Jag tycker den är trevlig. Där finns en del roliga affärer som den säkert har för att den är en lite större stad än en stad som är mindre.  Tex. en hattaffär och en affär med dansskor. Wadköping är ju lite fint. Örebro fick ju pris för en vacker park. Och så ligger ju stan trevligt vid vattendrag och har ett slott mitt i smeten. Ett slott som finns på Pommac-flaskans etikett! Kajsa Varg...är inte hon från Wadköping? Hjalmar Bergman har ju skrivit lite om den stadsdelen. O så kan man promenera bort till fotbollsarenan och titta på en jättestor Kronblom! De ni!! När jag var yngre lockade Örebro med badhuset Gustavsvik, där hade de en vågmaskin och man kunde simma ut året runt!  Vet inte hur det är med den dragningskraften nu för yngre människor.
Borlänge givetvis, Håller med Markus, Husqvarna är öken. Det enda som fanns att äta där efter jobbet på kvällarna var korv eller Pizza. Vacker utsikt fanns det, men den såg man ju inte under vinterhalvåret då det var mörkt efter jobbet. Hantverksbyn är vacker, men den är ju bara öppen sommartid den med. URK vad trist det var där!! (bode på vandrarhemmet pga jobb en period).
netaave
31-03-2008, 15:32
Uppsala är inte så kul om man inte är student och det är man ju inte hela livet Annars håller jag med om hallsberg, va där på en danstillställning på skärtorsdagen o det var det tråkigaste jag varit med om, + att stan eller orten eller vad det nu är såg extremt tråkig ut
Calypso_bulbosa
31-03-2008, 16:21
CITAT (netaave @ 31-03-2008, 14:32)  Uppsala är inte så kul om man inte är student och det är man ju inte hela livet Här ser man vad olika vi människor ändock är  Själv har jag aldrig studerat i Uppsala,men väl varit där åtskilliga gånger genom åren-och har varje gång fascinerats av,hur fantastiskt underbar denna stad är Den som har det mesta att bjuda på,vare sig det gäller historia,kultur,nöjen eller shopping enligt min åsikt
CITAT (Aqvakul @ 31-03-2008, 15:47)  Men Varbergs fästning är ett helt fantastiskt museum.....  Ja, jag vill verkligen åka ner och hälsa på dem, det finns ju dessutom rätt mycket bara några mil ifrån. Hoppas bara att det inte regnar när vi kommer dit
Gossen Ruda
31-03-2008, 19:45
CITAT (juliette @ 31-03-2008, 15:44)  Om man ska vara petig så är varken Finspång, Hallsberg eller Alvesta städer. Fast å andra sidan är ju städer bortrationaliserade, sorgligt nog. Här sitter jag och kollar och tänkte skriva samma sak och så snor du min replik.  CITAT (juliette @ 31-03-2008, 15:44)  Det beror helt och hållet på en själv om en stad är tråkig eller ej, jag håller med den som sade att man kan hitta något roligt eller trevligt i varje stad! Instämmer, allt är relativt.
CITAT (Markus_H @ 31-03-2008, 16:08)  Men Skara är ju jättemysig liten stad ju....  Skara är ju en av landets äldsta städer med jätte mycket atmosfär, gamla domkyrkor, liten botanisk trädgård (som jag inte hann besöka iofs), Bert Karlsson, sommarland, Fame factory, Universitet, vacker natur i omgivningen och masa annat. Skövde däremot var trist. Tänk så olika man kan uppleva platser. En Skarabo accepterar aldrig någon som flyttar dit från en annan stad. Skaraborna får bo för sig själva för jag flyttade hem igen. Den botaniska trädgården heter Victoriasjön där har dom byggt höghus, Bert Karlsson en som inte har lärt sig att hälsa och dessutom alltid ville gå före i kön på ICA, Sommarland för dyrt för en barnfamilj, Fame factory nedlagt, Vacker natur = fullt av tomflaskor och ölburkar på Skaraborgsgatan som är deras aveny, busstation där A laget bor dygnet runt utan att polisen säger till, polisen finns inte kvar i Skara har flyttat, Skatteverket samma där finns inte kvar har flyttat, Försäkringskassan lika eländigt försvann men men ett nytt stor Systembolag byggdes till vems glädje?
Hannele
02-04-2008, 20:24
Ängelholm, hittade inte ens fika på en söndag...?
Tråkigste staden? Bollnäs, utan tvekan. Gita
Aqvakul
02-04-2008, 21:07
CITAT (Gita @ 02-04-2008, 21:27)  Tråkigste staden? Bollnäs, utan tvekan. Gita Men så vackert nere vid Ljusnan!!
Lemonne
03-04-2008, 13:15
CITAT (lyckebo @ 31-03-2008, 07:25)  Jag får lägga min röst på Västervik.... Tyckte jag med ända tills jag flyttade därifrån. Nu är den bara rolig, för nu väljer jag att bara åka upp på somrarna!
Aqvakul
03-04-2008, 13:18
CITAT (Lemonne @ 03-04-2008, 14:15)  Tyckte jag med ända tills jag flyttade därifrån. Nu är den bara rolig, för nu väljer jag att bara åka upp på somrarna! Västervik är väl en underbar sommarstad....
skogstroll
03-04-2008, 13:22
jag måste säga att jag har svårt att komma på nåt... möjligen Kramfors eller kanske Trelleborg. Fast i Kramfors hade jag ju ganska roligt ändå så det blir väl så kul man gör det till
Eva i Skåne
04-04-2008, 09:49
När jag växte upp vill jag minnas att Eslöv var utsedd till Sveriges tråkigaste stad, men av vem vet jag inte. Det var kanske bara elakt förtal från några Malmö- eller Lundabor
Aqvakul
04-04-2008, 10:24
CITAT (Eva i Skåne @ 04-04-2008, 10:49)  När jag växte upp vill jag minnas att Eslöv var utsedd till Sveriges tråkigaste stad, men av vem vet jag inte. Det var kanske bara elakt förtal från några Malmö- eller Lundabor  Väntade på den passningen, eftersom jag jobbar i Eslöv. Det var en känd globetrotter som hette Hans Ostelius (1904-94) som myntade detta epitet. Men det är klart att Lunda- och Malmöbor tycker att Eslöv är en avkrok. Eslöv är ingen nöjesmetropol, men populär bostadsort inte minst bland barnfamiljer och med utmärkta kommunikationer.
zaaritha
04-04-2008, 22:02
Tidaholm!
Aqvakul
05-04-2008, 07:54
Lite förvånad över att flera tycker att Malmö är en tråkig stad. Det har hänt massor sedan jag bodde där 1976-1985. Malmö är möjligen stökig, en kulturell smältdegel på gott och ont...men tråkig NEJ NEJ NEJ! Anser att Malmö är en av Sveriges livskraftigaste och mest spännande platser.....mycket mer spännande än Lund.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|