I några trådar har vi läst någon säga till sin meningsmotståndare: "De som tycker sånt, bör söka hjälp" Varför och varifrån kommer dessa föreställningar?
Medlem
Antal inlägg: 8 694
Medlem nr: 4 012
Jag önskar också Eva-Helene lycka till (och Mamma Mattson och alla andra som har det jobbigt)
Undra förresten om det finns NÅN människa som aldrig varit i obalans. De flesta människor skulle behöva "söka hjälp" nån gång i livet och då menar jag inte att det behöver vara nån psykvård. Ibland kan hjälpen finnas lättare och närmare än man tror genom att prata med någon som lyssnar. (om problemen är av lättare slag)
Själv gick jag i terapi under några månader för 10 år sen. Det skäms jag inte den minsta smula för. Varför skulle nån göra det?Det plus att jag tog mig ur en jobbig livssituation gjorde att jag mådde bra igen.
När man pratar om sånt här så finns det ju ingen enda som tycker att det är skamligt att må dåligt så varifrån kommer egentligen föreställningen att det skulle vara så skamligt? Det måste ju vara en själv som upplever det så och tror att andra tycker så.