Man måste kolla noga vad som är föreningens ansvar och vad som är privatpersonens ansvar. Det här med fuktskador inomhus har varit uppe i PLUS och tydligen är det riktigt att det är privatpersonens ansvar för invändiga fuktskador ej bostadsrättsföreningen, så man bör ha en försäkring just för såna saker annars kan det bli dyrt.
+Något jag har märkt är att de som klagar mest är de som engagerar sig minst i föreningen, i en bostadsrättsförening bör man engagera sig ifall man vill ha inflytande och om man vill försöka ändra något. Är det något man tycker är fel gå på kallade möten, kanske gå med i styrelsen etc. + man måste acceptera att man inte alltid får sin vilja igenom.
+Man bör ta vara på människor som verkligen försöker få föreningen att gå bra och håller området i trim. Kan ge exemplet: Det brukar ofta vara några få som av egen vilja går ut och klipper gräset på gemensamma ytor under sommaren ifall det är en liten förening, ibland med egna gräsklippare dessa bör få mera uppskattning än vad de får. Ibland får de t.o.m skäll ifall de åkt bort och gräsmattorna varit oklippta (ofta av folk som inte gör ett skvatt för föreningen utan bara anser att jobbet ska göras av andra personer)
--------------------
Mvh Åsa
Människor kan diskutera, men naturen agerar. (Voltaire)
|