Er helt enig med dere om at klesstørrelser er et merkelig fenomen. Ingen ting rimer liksom. En størrelse er ikke en størrelse lenger.
Så; min erfaring er at det å finne klær i passende størrelse kommer an på hvilke butikker man går i. Hvis jeg (str 40/42) går i en butikk med "moteklær", så finner jeg sjelden noe som passer meg. De klærne er kun beregnet på supertynne tenåringer. Hvis jeg går til Cubus og Kapp Ahl har de ofte klær som passer til meg, men akk så kjedelige klær. Da jeg veide 56 kg (173 cm høy) passet jeg inn i det meste, men nå (69 kg) er det mye verre. Jeg har ikke veldig lange armer eller ben, men stadig er det bukser som er for korte, for lange, for smale i livet, for vide i livet. Det samme gjelder bluser og gensre, jakker mm. Jeg vil for all del ikke se ut som om jeg er 13 år i klesveien, men vil heller ikke se ut som om jeg er 70 (ikke for å fornærme noen nå, altså

).
Jeg vet at mange veldig dyre butikker har flotte ting både i store og små størrelser, men de ligger utenfor min økonomiske rekkevidde. Det koster å ha hage.
Jeg snakket med en dame i en skobutikk forleden. Hun sa at grunnen til at skostørrelsen varierer så mye innenfor samme størrelse, er at skoene blir produsert mange steder rundt om i verden. Derfor er ikke en str 39 en str 39 lenger. Det samme gjelder sikkert klær. Dette må vel kalles en bivirking av globaliseringen og markedskreftenes frie spill?
Jeg tror vi må innse at vi alle har våre problemer, enten vi er tynn eller tykk, lav eller høy, og at disse problemene ikke vil forsvinne i løpet av vår livstid. Da må det i så fall noen veldig idealistiske klesdesignere/klesselgere til, og de vokser visst nok ikke på trær. Om noen i motsatt fall vet om slike, så gi beskjed, jeg skulle gjerne hatt et slikt tre i min hage.