Eftersom jag har flyttat runt så mycket i mitt liv har jag lämnat många bostäder och ställts inför det du beskriver - alltså problemet som princip.
Jag låter allt som kan orsaka svårfixade skador när man plockar ner det sitta kvar. Det blir billigare så och det är inte säkert att det passar eller får plats på nästa ställe: hushållspappershållaren, extra badrumsskåp, stora spegeln i badrummet, hylla ovanför diskbänken som jag har borrat i kaklet när den skulle upp, gardinstänger som jag har fäst i taket.
I din situation skulle jag inte orka bråka med hyresvärden, jag skulle köpa nya krokar av en sort som har nån täckbricka eller liknande och som täcker skadan. Det besparar dig både arbete, bråk och pengar.
Självhäftande saker som man bara kan trycka fast på väggen tycker jag inte om. Fästkudden med klister åldras på ett sätt som gör att det är omöjligt att få bort det utan att det syns. Klistret påverkar materialet bakom så att det gulnar och/eller, som du beskriver, färgen följer med. Jag vet inte om dessa självhäftande saker främst är menade att sätta upp på kakel där man med rakblad och bensin kan få bort klistret.
--------------------
Eva i zon I
|