Boxer: Tack för dina kloka ord och uppmuntran.

Det är bra att vara ivrig och passionerad, men det är mindre bra när det går ut över noggrannheten. Jag kan konstatera att jag borde ha kollat upp ett antal saker innan jag bestämde mig för att odla jasmin... "Assumption is the mother of all fuck-ups", säger de ju. Men skam den som ger sig, jag tänker nog så de där fröna ändå och så får vi se vad som händer. Så ståtlig som din skog blir de kanske inte men det spelar inte så stor roll.
Rihane och Åsa: Det är helt riktigt som ni säger, den räknas som krukväxt och det står inget om utomhusplacering. Nu ska jag ha den på en inglasad balkong så jag tänkte att det var ungefär likvärdigt som inomhus, i alla fall sommartid. Men det är ju också något jag kunde ha kollat upp innan. Tack för tipset om vinterjasminen Åsa, den ska jag ta en titt på.
Överlag så gick jag kanske lite hårt åt Impecta, i första hand är det väl mitt eget ansvar. Jag blev bara så besviken...

Men rent principiellt så tycker jag fortfarande att de kunde ha liiite mer information på sin hemsida. Det gäller även Weibulls och Nelson.
Det positiva var att jag snabbt som attan gick ut på nätet för att hitta information vad gäller mina andra frön som jag ska så i helgen. Inga fler överraskningar tack!