CITAT (Gossen Ruda @ 06-04-2008, 16:46)

Mintillverkningen har inte startat än.

Så långt kommer det väl inte att gå men jag tycker att dom som gillar vattenlekar borde tänka på om dom stör eller inte. Båtar som kör runt, runt, runt med en gummiring med skrikande småbarn efter, vattenskotrar där föraren hoppar genom att föraren gasar, släpper, gasar, släpper osv. Bullerterrorister.
Det värsta är dock dom som släpar på brädhoppare. Först kommer en tung motorbåt med dånande motor. Efteråt en snubbe som hoppar och konstrar sig på den efterföljande vågen efter båten. För att få en så stor våg som möjligt kör man så sakta att båten inte planar. Vad som händer sen är att dom enorma vågorna fortsätter in mot stränderna. I vassarna ligger skäggdoppingarna på ägg i sitt flytande bo. Vad tror ni händer med det när flera dm höga svallvågor vräker sig in i vassen? Jo just det, det ligger mängder med skäggdoppingsägg på bottnen. Sen dom gökarna började härja har antalet skäggdoppingsungar drastiskt minskat.
Håller med dig i att vi som gillar vattenlekar skall tänka oss för om vi stör någon annan eller inte. Jag brukar hålla mig undan från befolkade stränder och framförallt långt från badplatser med båten.
MEN - en liten fråga: om svallvågorna efter båtar är så farliga, vad händer när det blåser då? Min båt är iofs ganska liten, men svallvågorna efter den är blaha i jämförelse med vanliga vågor om det blåser friska vindar.