Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Växthus köp, Glas eller plast????
          HelenN
          Inlägg 27-03-2008, 13:27
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 923
          Medlem nr: 10 333

hej!

Kan ni hjälpa mig....ni som redan har ett växthus. Jag har grunnat på växthus i frera veckor nu, och jag kan inte bestämma mig för vad jag ska köpa.

Har bestämt mig för att köpa ett växthus som kostar runt 10 000:-, på ca 10 kvm eller större. Jag vill ha sååå mycket yta det bara går för pengarna.

Först var jag inne på att köpa flera små med polykarbonat plast eller isolerplast och sätta ihop dem, för många säger att värmen håller sig jämnare i ett sånt. Men nackdelen i ett sånt, är ju att man inte ser ut i trädgården, och då kanske man mister en känsla?? Iofs så sitter jag säkert inte i växthuset när det är kanonvarmt, för då kommer jag hålla mig i skuggan.

Glas har ju både sina nackdelar & fördelar, fördelen är ju den att man kan se trädgården inifrån & se in i växthuset utifrån. Men är det hållbart?? Mina barn är ju större nu, och jag kommer placera växthuset nånstans där de inte leker.

Jag ska använda växthuset till att dra upp plantor från frö, ev ha tomat, paprika & gurkplantor i det också. Jag kommer ha både vatten & el i det, så jag kan använda värmefläkt vid behov. Jag kommer även köpa automatiska fönsteröppnare.

--------------------
          Mitt gamla alias var "Lämås"

Odlar, påtar och rensar i zon 4. Klicka HÄR för att komma till min trädgårdsblogg.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          muppan
          Inlägg 07-04-2008, 06:03
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 67
          Medlem nr: 8 772

Behöver man inte bubbelplast om man väljer isolerplast till sitt växthus.

Jag står också i valet och kvalet. 4mm säkerhetsglas har ju inte de flest har bara hittat det hos Willab.
          HAR jag missat något företag?

Så nog lutar det åt isolerplast och skbv växthus mycket billigare än Willab men tycker att det är svårt att jämföra, hjälp emottages tacksamt.

Skall ha mitt växthus till pelargoner och lite exotiska växter och vill även kunna ha möjlighet att vinterförvara dom där....

Nu är det så att jag bor i kedjehus och kan inte grannen se mig så kan jag inte se dom, så kanalplast är ingen nackdel för mig det är bara väldigt tråkigt om de blir missfärgade på något år.

Kicki

Citera

Inlägg i den här tråden
          lämås   Växthus köp   27-03-2008, 13:27
          lämås   Äre ingen som har några bra tips??? Ringde till S...   27-03-2008, 15:07
          Digger   Jag funderade på växthus i flera år.... och slog ä...   27-03-2008, 18:38
          uno   Det verkar som om Du i stor utsträckning kommer at...   27-03-2008, 21:47
          Sussie F-Flower   Jag har varit på Bauhaus idag för första ggn. Prem...   28-03-2008, 00:52
          Iza   Jag har kanalplast i mitt, det går att se ut lite ...   28-03-2008, 11:55
          lämås   Tack snälla ni för era svar.....det blev ju inte l...   28-03-2008, 16:07
          GroPia   Kan kanske göra dej lite klokare i val av köp av v...   29-03-2008, 22:23
          theseraphim   priset på glashusen är ju enda fördelen i slutända...   29-03-2008, 22:27
          uno   priset på glashusen är ju enda fördelen i slutända...   31-03-2008, 04:41
          fenix   Men det är oerhört mkt trevligare med glas så att ...   30-03-2008, 19:32
          lämås   Tack för alla era svar, men nu har jag bestämt mig...   31-03-2008, 13:59
          Harvey   Jag har ett av varje, och jag lär byta ut kanalpla...   31-03-2008, 19:28
          GroPia   :rolleyes: Först kanske man ska tänka på vad man s...   02-04-2008, 20:14
          Tullemaja   I mitt växthus (ca 20 kvm) har jag både kanalplast...   06-04-2008, 05:43
          GroPia   :rolleyes: Hos mej trivs pelargonerna absolut bäst...   07-04-2008, 20:54
          netaave   Kul läsning i denna tråd, vi ska sälja hus o flytt...   09-04-2008, 14:31

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-07-2025, 01:53

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon