Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Tips på fina buskar?
          omena
          Inlägg 07-04-2008, 11:59
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 23
          Medlem nr: 12 176

Hej

Vi har en lång rabatt i en sluttning som är lite tråkig, så jag skulle vilja plantera in en grupp med vackra buskar. Framför mig ser jag en fick grupp med tre olika buskar som passar bra ihop, ca 1- 2, 5 m höjd. Problemet är bara att det finns så mycket att välja på och jag vet inte riktigt vad som skulle passa/fungera i den rabatten så jag vill gärna ha en massa tips!

Faktabladet: Rabatten är som sagt i en sluttning. Skyddat läge. Lerjord. Rabatten ligger i sol ungefär halva dagen, sedan skuggas den av idegranshäcken bakom. Zon 1.

Rabatten syns inifrån huset och man går förbi den när man går ut och in så det ska vara buskar som är vackra året runt. Kan vara vintergöna, men lika gärna buskar som har vackert grenverk el liknande. Jättegärna blommande buskar. Och lättskötta! I rabatten i övrigt är det mest mycket grönt och och olika lila toner samt lite vitt och rosa, på våren blommar det också en del gult.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 22:37

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon