Hej
Jag har bestämt mig för att det är charmigt med en inte helt perfekt trädgård, lite romantiskt

har nu någon blomma lyckats ta sig upp där jag inte riktigt tänkt det är det helt ok, (har delvis en skogstomt/gammal trädgård så mycket självsår sig), blir gräsmattan för lång kan jag alltid klippa den i morgon. I första hand ska jag njuta av trädgården och barnen. Men jag håller med dig visst skulle man vilja ha några dagar för sig själv med trädgården, den dagen kommer. För mig är det viktigt med saker som kan ätas när man har småttingar bär, grönsaker, frukt. Så att dom kan vara med och pilla ned frö/sätta potatis, (äta en massa gräslök

). Införskaffade pallkragar för ett par år sedan, det bästa jag gjort. De är placerade i närheten av sandlådan. Sedan det helt oslagbara för att få greja en stund, några hinkar vatten, en hög sand/grus eller dyligt, några små spadar/formar, oj vad det kan grejas länge när man är liten då.
Har också satsat på växter som blir något av snabbt, daggkåpa en av mina favoriter, olika nävor, humle, vanlig blomsterkrasse. Kanske kan vara något för dina plank.
Hoppas att det är något du kan ta till dig även om det i mina öron låter det som du gjort jättemycket, 7 träd, buskar! 35 m häck!!!!!
Sommartjejen